tirsdag 22. mars 2011

Utfordringer og tullespørsmål

Utfordring fra en leser... 
Egentlig liker jeg ikke utfordringer. Det framproduserer stort sett en hel haug uorginale og kjedelige svar. Men det er jo en måte å gi hverandre litt oppmerksomhet på, så jeg må jo si jeg føler meg litt beæret over å være på noens favorittbloggliste, så jeg svarer likevel. -Det må jo være flott når man blir satt opp som favoritt på linje med bl.a en kristen, helperfekt mammablogger som har vært på TV? Det får meg til å føle meg så skikkelig! 

♥ Hvorfor startet du å blogge?
Jeg våknet en morgen og tenkte at SHIT, jeg er SIKKER på at hele verden vil høre om sexlivet mitt og mine tanker rundt det. Jeg bare MÅÅÅ starte en blogg, slik at alle kan få tilgang til denne viktige informasjonen. På norsk. Alle i verden kan norsk, sant?

Nei. Ikke helt. Faktisk startet jeg denne bloggen etter å ha blitt klar over hvor mange trangsynte og kjedelige sexliv det finnes der ute. -Særlig er det mye usikkerhet og tabumerking av oss med barn. Det er visst slik at vi ikke skal ha noe sexliv å snakke om. Vi har gitt vårt bidrag i form av en unge eller fem. Det får være bra. Da kan vi visst bare legge oss ned og dø, og ihvertfall slutte å øve! Ingen vil vel egentlig vite hvordan de blir til? Hvis vi bare fornekter at det kan bli unger av sex, så er det så mye lettere å skippe kondomen og håpe på det beste! Eller?

Jeg har lyst til å inspirere. Får folk til å tenke mer på sex. Og til å snakke utvunget om sex til hverandre. Og selvsagt...jeg ønsker at folk skal være litt mindre redd for å snakke om sex når unger spør. Det de spør om bør de få ærlig svar på! 

♥ Hvilke blogger følger du?
Jeg følger mange blogger, men leser nesten ingen. Men jeg kan jo anbefale et par allikevel. Jeg kan jo starte med å anbefale den smilende, diskrétkristne, perfektmammabloggen. Det er en masse hjerter, kjedelige interiørinnlegg (for oss som spyr litt av sånt) og smilende mammabilder. Bloggen preges selvsagt av en sjarmerende unge med rødt hår, kledd i rosa og giveawayer og matoppskrifter og bilder av rom i machende farger og med alt på rett plass. Koselig. En gang iblant leser jeg faktisk et innlegg jeg også.

Hvis du liker å le, så vil jeg anbefale tegnebloggen til Hanne. Hun har begynt å få et visst omdømme som humorblogg, og med god grunn. Hvis du pleide å like Linnea Myhre, så kommer du til å like Tegnehanne enda bedre. Linnéa Myhre minner meg foressten om sønnen min på 8. Han fisker også etter komplementer når han trenger oppmerksomhet. "Åh, jeg er så DUM jeg. Også er jeg så SLEM! Mamma, ikke sant jeg er DUM?" Du skjønner han fisker når selvsikkerheten skinner igjennom som hvitt mot svart opplyst med blacklight på det lokale discoteket! Samme med Linnéa. Men Hanne er positiv og selvironisk. Og hun tegner bloggen sin! Dagens høydepunkt for meg ihvertfall.

Så kan jeg vel ta med min favorittfitnessblogg. Jeg ble først facinert fordi dama alltid har puppene sine klemt oppunder haka. De er også abnormt store i forhold til den lille kroppen og kan ikke være ekte for en tusenlapp. Jeg utbrøt i min facinasjon at shit, SÅNN vil jeg også se ut. Men da Charming fikk se hvem jeg pekte på så grøsset han hardt og lenge. Jeg synes fremdeles at dama er knallfin, jeg altså. Pupper eller ikke. Uansett. Hun har daglig et nytt treningsprogram du kan gjøre hjemme. Jeg har prøvd ca tre ganger og døde nesten i prosessen. Jeg tviler ikke et sekund på at du blir seende ut som henne om du gjør det hun gjør hver dag.

Når det gjelder sexblogger så er jeg sykt kresen. Eneste som virkelig når opp foreløpig er Sailor Cherry. Utover det så følger jeg med på en sjekkeblogg for menn. Der kan jo vi jenter lære en hel masse om oss selv. Særlig lærer vi at utseendet ikke betyr noe. For oss jenter vel og merke. Stygge gutter får ofte bra damer, så lenge de har lært seg å være en kjekkas og har minst grønt belte i sjekking. Vi kvinner som klager over at alle de fine er drittsekker, må bare lære oss å senke krava og bli sammen med han feiten med ølvom istedet. Det værste er at de faktisk har rett i mye av det de skriver...det er superirriterende, så les, lær og boikott alle med ølvom uansett hvor flink han er til å ikke vise for mye interesse.

♥ Favoritt Make-up-merke?
Det sier jeg ikke! Faktisk så bruker jeg ikke så mye sminke til daglig. Det virker litt småteit å sminke seg for ungene. Dessuten tar det unødvendig mye tid. Men jeg bruker en del hudpleieprodukter, og det teller jo for mye av det samme. Jeg bruker bare det beste som er tilgjengelig. Noe annet duger ikke. Det aller beste. Og favorittproduktet er tannkremen (som altså ikke er et hudpleieprodukt, for dere som plutselig ble i tvil)... Så får dere sette dere til å gjette hvilket merke jeg bruker.

♥ Favorittklesmerke?
De merkene som går av i vask med vanlig vaskepulver. For det var slike merker du mente, sant? Noe annet vet jeg ikke om.

♥ Ditt MÅ-ha-makeup produkt?
Svarte jeg ikke nettopp på dette? Jeg MÅ ikke ha sminke. Men jeg har litt noia for rynker. Så da smører jeg dem bort før de kommer. Enkelt.

♥ Favorittfarge?
For et grusomt spørsmål! Jeg har hatet det spørsmålet siden jeg var liten. Hvorfor skal en farge være noe penere enn en annen? Da jeg var liten og alle spurte hverandre om yndlingsfarge var jeg helt perpleks når jeg skjønte at alle hadde tenkt igjennom dette på forhånd. Untatt jeg. Så unormal jeg måtte være! Så ble jeg veldig usikker på hva jeg skulle si. De fleste jentene hadde svart rosa. Var det rett svar? Guttene svarte stort sett blå, så det måtte ihvertfall være galt svar! Men jeg ville jo ikke være som alle andre heller, så da kunne jeg jo ikke like rosa. Jeg liker fremdeles ikke rosa av nettopp denne grunnen. Og ikke blå heller. Så jeg svarte gul, fordi jeg tenkte at det var jo fargen til sola og sola ble man glad av, så da ble man sikkert glad av gul og det måtte da være et svar som ikke var feil? Men egentlig er jeg ikke så fan av gul, og når jeg ble voksen så skjønte jeg at man helst skulle like svart eller lilla eller rødt. Det har foressten forandret seg og nå for tiden er det visstnok populært å like pastellfarger og hvitt. Jeg liker de fargene som øyet kan se. De andre fargene ser jeg ikke, så det er vanskelig å ha noen formening om dem.

♥ Parfyme?
 Kroppslukt og fersk svette? Jeg bruker vel en deodorant til daglig, men parfyme? Nei. Jeg har vel noe stående i skapet til en fin anledning, men fine anledninger kommer så sjelden. Jeg hater å shoppe parfyme foressten. Man går der i parfymeriet og prøver å lukte seg fram til en man liker, hvis man i det hele tatt finner noen som overdøver lukten fra butikken i seg selv. Etter et par-tre sprayer er nesen helt bedøvd og ekspeditrisen spør vanskelige spørsmål; om jeg jeg liker tunge eller lette parfymer og om jeg liker vanilje eller blomster. Jeg kan selvsagt ikke svare på noe av det og smiler og lukter i været uten å kjenne forskjell på denne og den forrige. Egentlig synes jeg ikke noen av dem lukter noe særlig godt fordi alle lukter så sterkt. Så kjøper jeg til slutt en jeg føler jeg synes er grei, men når jeg sprayer den på huden så blander parfymelukten seg med huden min og plutselig lukter den noe helt annet enn den gjorde i butikken...  

♥ Favorittfilm?
The Secret er jo kul. Særlig kult ble da jeg viste den til Charming. Han så lyset og mener nå at alle problemer kan løses ved å innstille seg selv på en positiv frekvens. "Liker du ikke maten? Du må jo bare innstille deg på at du liker den, så liker du den!" Desverre så han ikke humoren da jeg sa "Hva, liker du ikke slikke meg når jeg har mensen? Det kommer jo bare ann på hva du INNSTILLER deg på, vettu!" 

♥ Hvilke land vil du besøke og hvorfor?
Jeg liker ikke å føle meg som en turist, men jeg har lyst til å opleve andre kulturer likevel. Jeg har reist litt, men ikke nok. Det blir nok mer når unga blir store. Bl.a Island hadde vært spennende å oppleve. Foreløpig går alle penga til barneklær, bleier og SFO. Jeg er glad om jeg får kjøpt meg en tube glidekrem i ny og ne.

--Isis--

Hva er DIN favorittfarge?

6 kommentarer:

  1. Hei på deg, takk for kommentar i min blogg, jeg måtte jo titte innom her også (vi bor forresten i samme by, det er boligprisene der vi bor som (delvis) er grunnen til at vi bor trangt også). Herlig og befriende blogg - skriver meg bak øret at jeg skal stikke innom når sexlivet blir alt for stusslig, eller bloggen min sklir i retning kjedelig, diskretkristen mammablogg med alt for mange hjerter og koseprat *knegg*

    Ha en fortsatt regnfull og slapsete - men fin - dag!


    Anne C

    SvarSlett
  2. (favorittfargen min er forresten grønn)

    ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    SvarSlett
  3. Seksti delt på Fem: Ah, dyre, vakre Trondheim. Så får vi heller bo litt trangt. Parmessig stabler vi vel mest i høyden uansett? :-P

    SvarSlett
  4. Hm, burde kanskje vurdere å knipe inn på sengebredden ja ;)

    SvarSlett
  5. Leit å høre at du finner likhetstegn mellom din åtte år gamle sønn og meg. Det har ikke vært i min mening.

    Ellers vil jeg bare opplyse om at det staves «kompliment».

    SvarSlett
  6. Linnèa: Nei, jeg tror vel egentlig ikke at du er smittsom. ;-)

    SvarSlett