tirsdag 11. januar 2011

Om Isis - en presentasjon

Dette blir stående på egen side som en presentasjon av Isis - både som gudinne og som blogger.  Jeg legger det også ut som et eget innlegg av praktiske hensyn - og fordi jeg er en sucker for oppmerksomhet, så klart. 

En presentasjon av Afrodite kommer senere. 
_____________________________

Den egyptiske gudinnen Isis, Urgudinnen. Selve Modergudinnen med makt til å stoppe selv solens ferd over himmelen. Med makt som overgår døden. Fruktbarhetens gudinne. En utspekulert gudinne med enorme magiske krefter. Men også med enorm kjærlighet til sin familie. Gudinne for kvinnelig sjarm. En Gudinne med selvstendighet og masse styrke.

Jeg, --Isis-- er veldig lik på mange måter. Jeg kan kanskje ikke stoppe solens ferd over himmelen og jeg eier ikke de helt store magiske kreftene. Men jeg er til gjengjeld Fruktbar med stor F og tyter unger bare jeg ser for lenge på en mann. Jeg har ikke store trua på faste forhold, men det gjør bare at jeg jobber enda hardere for å få det jeg har til å fungere. Kjærlighet er like mye et valg som en følelse. Jeg har en relativ kald og fornuftmessig innstlling til kjærlighet, men jeg har mye. Jeg har en utspekulert sjarm, og jeg bruker den så ofte jeg kan. Det betyr ikke at jeg bruker den for manipulere folk. Jeg lar meg heller ikke manipulere uten at jeg er klar over det selv. Med styrke kommer selvtillit og med selvtillit kommer selvstendighet. Jeg er ikke avhengig av noen. De som er i livet mitt er folk jeg ønsker å ha der. -Enten det er bekjente, venner, familie, eller kjæreste.

Jeg er mer enn nomalt opptatt av sex (har jeg etterhvert måttet innse) og jeg er svært åpen for nye ting. -Faktisk er jeg helt avhengig av variasjon. Og jeg elsker å prate om det. Jeg er i dyp sjokk etter å nylig ha funnet ut hvor sneversynte og forsiktige folk flest er når det kommer til sex. Jeg trodde faktisk ikke at sex og nakenhet på noen måte var tabu eller provoserende eller sjokkerende i vår tid. -Men jeg må innse at dette var rimelig naivt.

Det er sjokkerende mye både menn og kvinner (men kanskje spesielt kvinner, som har en tendens til å binde fast sin egen mentalitet på vegne av innlærte normer) går glipp av med denne innstillingen, og dermed vil jeg som Urmoder Isis oppfordre til å lese, tenke, føle og kanskje, bare kanskje, våge å slippe løs urinstinkter dere hadde glemt dere hadde.

Selv har jeg fremdeles masse å oppdage.


--Isis--

2 kommentarer:

  1. Deler vi interesse for egyptisk mytologi?

    SvarSlett
  2. Høy og mørk: Det er mye mulig. Jeg har hatt interesse for dette siden jeg var barn. :-) Jeg har forsovidt interesse for gresk mytologi også - særlig fordi den så lett linkes opp mot moderne psykologi.

    SvarSlett