onsdag 27. juli 2011

Working on it...

Det måtte komme en dag. Jeg vet det har ligget i lufta en stund, men jeg har ignorert det. Ikke orket å ta fatt i problemene. Det er de samme kranglene vi alltid har hatt, men nå som det har vært ferie toppet det seg. Klassisk. Krangler og diskusjoner på ferietur. Irritasjon over den andre som ikke kan skjerpe seg. Fortvilelse over seg selv og sin manglende evne til å se gjennom fingrene på ting. Det er jo ferie. Husk at du har gledet deg til ferie helt siden vinteren. Må ikke ødelegge alt nå. 

Men så klarte jeg ikke la være. Hva har skjedd med meg? Hvorfor har jeg blitt et snerpete, masete hespetre av ei kjærring? Skulle tro jeg var tjue år eldre enn det jeg er. Uptight er hva jeg er. Streng. Prøver å kontrollere samboeren. Kjører meg fast i mitt evigvarende oppførselsmønster. Gjør ting som samboeren hater, og derfor klarer ikke han heller forandre seg når han ikke ser forandring hos meg. Jeg vet jo selv hva jeg har å jobbe med. Vet hvilke ting som er lettest å begynne med. Derfor skriver jeg litt om det. For å minne meg selv litt på at jeg skal gjøre prøve å gjøre forandringer i tiden framover.

Vi satte oss nemlig ned og hadde "the talk". Jeg følte at jeg var med i en film. At det ikke var virkelig. Plutselig måtte vi bli enige om at "we need to talk". Vi gjør aldri slik. Så at vi satt og snakket om hvordan vi i praksis skulle gjennomført et brudd, var bare surrealistisk ut av en annen verden. Jeg hadde så dårlig samvittighet for at jeg har tenkt igjennom det så mange ganger før. Men jeg er ikke klar for å gjøre det slutt nå. Vi ble enige om å gjøre en innsats begge to for å forbedre forholdet. Så nå skal det jobbes med. 




We're working on it. Wish us luck. 



♥ Venus  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar